Omtänksam Svenne :)

Håller nästan på att spricka!!
Åt kladd kaka och innan det hade jag en stor middag!
ufffff....


Iallafall....Så idag tog jag taxi till shopping centret och min chafför var från Sri Lanka. Han började berätta en historia om sig skälv:
När han var 5 år gammal dog hans föräldrar. Han började jobba som en....hur säger man det på svenska? 'Builder', altså som en person som hjälper till att bygga hus.
Och ingengjören var en man från Svergie, så när han såg att Raj (min chafför), jobbade där, eftersom han var ett barn, blev han sur och ville sparka honom, men de andra männen som jobbade där stoppade honom och sa att han har förlorat sina föräldrar.
Svensken då bästämmde sig att börja sponsra Raj, och skicka honom till skolan och betala för hans boende, mat och skola.
Raj började första år universitetet på ingjenjör linen (tror jag att det var), men svensken dog då av hjärt infarkt.
Då slutade Raj skolan, eftersom han kunde inte betala för universitetet.
Han blev en taxi chafför istället....

...
Jag vet inte om detta är verkligen sant eller om han sa detta för o få tips från mig....
vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0